Re: Jaką macie opinię o dyskach Seagate?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 03 Jan 2007 - 09:18:37 MET

rageofhonor napisał(a):
> Zaczyna mi brakować miejsca. Myślałem o zamianie go na większy. Teraz
> nie wiem co wybrać Z WDC mam dobre doświadczenie. Z Maxtorami złe.
> Seagate nie znam. Seagate daje 5 lat gwarancji i ma 16MB Cache a WDC
> tylko 3 lata i 8MB Cache. Więc tu powinienem wybrać Seagate. Myślałem o
> 400GB dysku.
> Proszę o poradę.

1) Z WDC mam dobre doświadczenia, ale na *dobrych* maszynach.
    Te dyski są *bardzo* wrażliwe na temperaturę i zasilanie.
    W "budach" z Codegenami umierają masowo, a w obudowach
    z lepszymi zasilaczami i z wentylatorem owiewającym dyski
    pracują bez problemu 24/7.

2) Z Maxtorami mam dobre doświadczenia przy warunkach jak
    wyżej. Te dyski muszą mieć dobre zasilanie, dobre chło-
    dzenie i nie wolno ich nosić: mają być wkręcone w obudowie.

3) Z Samsungami mam dobre doświadczenia, nowe serie są
    odporne, wydajne i ciche. To już nie to, co stare dyski
    Samsunga, padające bez powodu w różnym czasie. Jakbym
    miał dzisiaj kupić dysk, kupiłbym Samsunga.

4) Z Seagate mam średnie doświadczenia. Po prostu średnia
    światowa, padają jak inne dyski lub minimalnie częściej.
    Kiedyś mieli serie tak "padliwe" jak stare Samsungi nawet.

PS. Przy takiej pojemności wielkiej myślałbym raczej o macierzy
     jakiejś wielodyskowej, a nie jednym dysku. Przy jednym dysku
     w ciągu kilku sekund możesz stracić setki gigabajtów, a
     robienie kopii zapasowych takich pojemności to udręka.

> Chcę przegrać wszystkie dane z jednego dysku na drugi a potem je w jakiś
> bezpieczny sposób usunąć by się nie dało ich odtworzyć bo część z nich
> jest dosyć poufna. Myślałem o Low Level Formacie. Ale powiedziano mi bym
> tego nie robił bo mogę uszkodzić dysk. Robiłem już wcześniej Low Level
> Format na innym dysku i się nic złego nie stało.

Wystarczy wyzerować dysk, zapisać śmieciami i znów wyzerować.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |