Re: Cyrkulacja powietrza w obudowie

Autor: Tomasz Czechowski <tczesio_at_o2.pl>
Data: Wed 03 Jan 2007 - 02:36:58 MET

> Firma jak firma - zawsze są wpadki, dlatego najlepiej składać samemu, to
> takie klocki lego w wersji professional ;)

Wiem, składałem już kilka zestawów. Tym razem jednak okazało się, że
zestawy Geo-PC w komputroniku są nieco tańsze, niż budowanie komputera z
części...

> Jak na Core 2 Duo e6300 z boxowym wiatrakiem to jest za dużo.
> Powinna wachać się w granicach 35-40 stopni.

No właśnie.

> Jeżeli z przodu obudowy jest conajmniej jeden wiatrak zasysający powietrze,
> a z tyłu conajmniej jeden wysysający to jest ok - bo jest przeciąg.
> Jeżeli tego nie ma - no to lipa.

Otóż to. Komputronik sprzedawał mój zestaw w ogóle bez żadnego wiatraka w
obudowie. Jedynymi wiatrakami był ten od zasilacza (dość słaby) i na
procku.
Zdecydowałem się na dokupienie wiatraka Arctic Cooling Fan, by wmontowali
coś dodatkowo...

> Wiatrak na karcie graficznej mija się z celem - im mniejszy wiatrak tym
> więcej szumu, a pozatym... gf7300 to lowendowa karta, tam sam radiator
> spokojnie wystarczy.

Wg Everesta jej temperatura osiąga 70 stopni. IMO nie wystarczy.
Być może nie widać tego na zdjęciach, ale tunel do procka SKUTECZNIE
blokuje przepływ powietrza zarówno przy wiatrku w zasilaczu i tym w
obudowie.
Zdejmę tunel i zobaczę, co się będzie działo.
Dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
tczesio