Re: jak chłodzić Chieftec LBX?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 12:55:00 MET

"webjay" <kamil@adres-email-w-linku-stopki.pl> wrote in message
news:endfli$rk2$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> napisał w wiadomości

> nie przejmuj sie - do 40^ to bardzo dobry wynik. jesli pod PSU umiescisz
> dodatkowy zasilacz _nadmuchujacy_, to tak naprawde nachlodzisz tylko na
> czujke i roznica bedzie praktycznie zadna.
>
> ps. jakich mat uzyles do wyciszania?

Witaj,

Uzyłem mat Be Quiet! http://www.cooling.pl/product_info.php?products_id=1421

Wydaje mi się jednak, że jest potrzeba nadmuch z boku - choćby dla
zrównoważenia przepływów. Jedyne wentylatory nadmuchujące są z boku i wieją
na dyski (po przeciwległej stronie obudowy - z lewej - jest perforacja
wylotowa); wyciągają zaś powietrze dwa duże wiatraki: zasilacza (poziomy)
oraz tylny obudowy (120 mm).

A przy okazji - jak montujecie wiatrak na Ninję? Ja mam w tej chwili pionowo
z przodu (dmucha więc poziomo do tyłu, a tylny wentyl obudowy wspomaga
wyciąganie). Zastanawiam się, czy nie lepiej umieścić wentylka Ninji
poziomo, coby dmuchał w górę, w stronę wyciągającego wentyla zasilacza,
znajdującego się dokładnie nad radiatorem Ninji. Taki kierunek ruchu
powietrza nie kłóciłby się z konwekcyjnym, i _MÓGŁBY_ nieco wspomóc usuwanie
ciepłego powietrza spod CPU, z okolicy złącz PCI (grafikę mam chłodzoną
pasywnie). Jakie są Wasze opinie?

Piotr