Re: jak chłodzić Chieftec LBX?

Autor: webjay <kamil_at_adres-email-w-linku-stopki.pl>
Data: Tue 02 Jan 2007 - 13:49:46 MET

Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> napisał w wiadomości
news:endh7f$4gm$1@atlantis.news.tpi.pl...

> "webjay" <kamil@adres-email-w-linku-stopki.pl> wrote in message

> Witaj,
>
> Uzyłem mat Be Quiet!
> http://www.cooling.pl/product_info.php?products_id=1421

dzieki za informacje.

> [...]
> (poziomy) oraz tylny obudowy (120 mm).
>
> A przy okazji - jak montujecie wiatrak na Ninję? Ja mam w tej chwili
> pionowo z przodu (dmucha więc poziomo do tyłu, a tylny wentyl obudowy
> wspomaga wyciąganie). Zastanawiam się, czy nie lepiej umieścić wentylka
> Ninji poziomo, coby dmuchał w górę, w stronę wyciągającego wentyla
> zasilacza, znajdującego się dokładnie nad radiatorem Ninji. Taki kierunek
> ruchu powietrza nie kłóciłby się z konwekcyjnym, i _MÓGŁBY_ nieco wspomóc
> usuwanie ciepłego powietrza spod CPU, z okolicy złącz PCI (grafikę mam
> chłodzoną pasywnie). Jakie są Wasze opinie?

oki, tak wiec powiem jak jest u mnie:
PSU ma 3 wentyle, nad psu jest 120mm pchajacy, pod psu 120mm wyciagajacy, z
lewej strony 3x92 nadmuchujace dyski, z prawej dolny 92 dmucha na gfx, gorny
92 na ramy.
na ninji jest 120 dmuchajaca na tyl obudowy, na nf4 thermalright sli z 92
ktora przy okazji nadmuchuje pasywny na grafice.

w sumie (oprocz psu) jest 9 wentylatorow, 92 do 60% swojej mocy sa
nieslyszalne, 120 do ok. 40-45% - jedyne co slysze to jeden rozklecony
wentylator 80 w psu (ktoremu niechcacy naruszylem lozysko) i dyski ;)

tylko 120 i te 3x80 ktore sa w psu wyciagaja powietrze, choc mysle jeszcze
nad tym, aby dolny z prawej skierowac w przeciwna strone - moze efekty beda
lepsze.

jednak to nie koniec moda: wenylator bedzie mial przejscie 120 na 80 +
2x120, a istniejace 3x80 zostana wyciagniete, dodatkowo maty - z tym, ze
jeden sprzedawca ze sklepu audio mnie wystawil lub nie dochodzi do niego
zarowno korespondencja jak i zamowienia ;))) jeszcze jedna rzecz ktora chce
zrobic manulanie, to kanaly powietrzne z plexi lub tektury.

swoja droga, jak o wszystkim pomysle - to zaczynam sie zastanawiac, czy
ciche chlodzenie kompa musi oscylowac w kwocie ok 1000PLN... ;)

pozdrawiam,
Kamil