jak chłodzić Chieftec LBX?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 22:22:34 MET

Witam,

Wymieniłem Thermaltake Soprano (który miał prekonfigurowane wentylatory, i
był strasznie głosny) na Chiefteka LBX; okleiłem go matami wygłuszającymi i
mam solidną, sztywną i cicho mruczącą obudowę... Z prawej strony na dyski
dmuchają 2 wentylatory 90 mm; z tyłu (poza zasilaczem Tagan 530W) ciepłe
powietrze wyciąga wentylator 120 mm. Na CPU mam założoną Scythe Ninja.
Wszytskie wentylatore ustawione w BIOSie Asus'a na "Optimal" kręcą się
800-900 obr/min i prawie ich nie słychać; temperatura CPU zmienia się od 25
C (na luzie) do 57 C pod pełnym obciążeniem, zaś płyty jest prawie stała - w
granicach 37-40 C.

I właśnie to mnie trochę niepokoi; przydałoby się ją obniżyć o parę stopni.
Mam jeszcze miejsca na 2 wentylatory 90 mm z lewej strony obudowy (nad CPU i
slotami PCI), ale nie mogę się zdecydować, czy i jak je wykorzystać. Czy
mają nadmuchiwać, czy wyciągać powietrze?

Producent w FAQ na swojej polskiej stronie nie precyzuje optymalnego sposobu
wentylacji, pozostawiając go do wyboru przez urzytkownika. Jakie są Wasze
doświadczenia?

Pozdrawiam noworocznie

Piotr