Re: Cicha nagrywarka DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 22:10:25 MET

ble napisał(a):

> Orginalna czyli bardzo stara. A z aktualizacja mzoe byc problem bo robia
> tylko na win oprogramowanie do liteon po za tym slyszlaem o przypadka
> uszkdozenia nagrywarki wgrywajac nowy FW(w sumie nie tyle uszkodzenia co
> nagrywarka gorzej dzialala niz przed).

Radzę zapytać na cdrinfo lub cdrlab. Jest tam dział o nagrywaniu pod
innymi systemami niż win. Co prawda oryginalnie update'y są dostępne
jako exe, jednak niewykluczone, że można dorwać jakieś bin + flasher pod
odpowiedni system operacyjny.
Oczywiście - może się zdarzyć uszkodzenie nagrywarki, ale to są naprawdę
rzadkie sytuacje, spowodowane np. zanikiem zasilania podczas operacji.
Jestem na 99,9% pewien, że gorzej nie będzie, a właśnie taka operacja
może Ci pomóc. Aktualny FW to podstawa w przypadku DVD...
U mnie poprawa była wyraźna!

> Zwykle +R ale ostatnio -R i jest to samo.

Stawiam na FW. Jakby to powiedzieć - twój napęd zna co najwyżej płyty
sprzed dwóch lat, o tych obecnie dostępnych na rynku nie ma zielonego
pojęcia. :P

> Zeby zrobic te testy musialbym przeniesc nagrywarke do jakiejs maszyny z
> windowsem, a to raczej problematyczne(moze kiedys jak bede miec czas to
> przeloze do jakiejs innej maszyny).

Słyszałem, że na Linuksa od tego jest qpxtools jednak przetestować nie
miałem okazji. W jakimś opisie widziałem jednak 832 wśród obsługiwanych
napędów.

> Moj to prawdziwa kosiarka, wszystko wpada w drgania gdy ona startuje.

Problemem może być też obudowa. ;)

> Jak co system to linux wiec jesli znasz jakies oprogramowanie do FW do
> liteona ktore na tym ruszy no ewentualnie odpwoiedniki tych programow do
> testow plyt to napisz.

Co do testów to powyżej, programu jako takiego do flashowania nie znam,
ale myślę, że na forum cdrinfo ktoś pomoże. :)

# /George Orwell - Rok 1984/