Re: Cicha nagrywarka DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 18:27:44 MET

ble napisa艂(a):

> mam liteon SOHW-832S i teoretycznie jej mozliwosci mi wystarczaja ale plyty
> sa kiepsko wypalane przez nia(nagrywam na verbatim i jak probuje je pozniej
> odtworzyc na jakims innym napedzie niz ta nagrywarka to mieli plyta jakby
> byla porysowana zanim ja zaczyta).

A mo偶na zapyta膰 jaka wersja firmware? Najnowszy? Co prawda i tak na dzi艣
dzie艅 najnowsze co producent wypu艣ci艂 dla tego modelu i tak b臋dzie ju偶
przestarza艂e, ale z Verbatimami powinien sobie radzi膰. Mam m艂odszego
brata tego modelu - 812S - sprz臋towo praktycznie to samo, przynajmniej
mo偶na go zmodowa膰 do 832. Czasem jeszcze go u偶ywam i jako艣膰 nagrywania
naprawd臋 bardzo dobra, a ju偶 naprawd臋 si臋 poprawi艂a po wgraniu
najnowszego FW.
Druga sprawa: U偶ywasz plus贸w czy minus贸w? To BARDZO wa偶ne je艣li chodzi o
LiteOny, przynajmniej z tamtego okresu, nie wiem jak teraz. Jako艣 lepiej
sz艂o im nagrywanie +R, przy minusach zdarza艂y si臋 problemy.
Trzecia sprawa to fakt, 偶e ostatnio psuj膮 si臋 te no艣niki. Najpierw TDK,
teraz zdarza si臋 czasem naprawd臋 koszmarna seria Verbatim贸w, Sony przez
jaki艣 czas trzyma艂o 艣wietny poziom, a偶 ostatnio w sklepie dali mi
pude艂ko jakich艣 dziwnych (8x) i jako艣膰 te偶 pozostawia艂a wiele do
偶yczenia... Te 16x nagrywa艂y si臋 nie藕le.
Masz LiteOna, te nagrywarki bardzo dobrze nadaj膮 si臋 do testowania. Zr贸b
test nagranego no艣nika pod CD-DVD Speed lub KProbe. Zr贸b screena i wrzu膰
na jakiego艣 imageshacka. Je艣li nie masz najnowszego FW wgraj go i pon贸w
test. Mo偶esz te偶 w ten spos贸b pr贸bowa膰 szuka膰 jakiego艣 dobrego no艣nika. ;)

Jednak na dobr膮 spraw臋 nagrywarki s膮 dzisiaj 艣miesznie tanie. Nie wiem
jak z g艂o艣no艣ci膮 (m贸j Litek jest niesamowicie cichy), ale jako艣 nigdy
nie zwracam na to uwagi. Przecie偶 przy ogl膮daniu film贸w i tak porz膮dny
nap臋d nie rozp臋dza si臋 na maxa, a je艣li nawet to robi, to mo偶na go
programowo spowolni膰. Dla mnie decyduj膮ca jest jako艣膰 zapisu, wi臋c
powt贸rz臋 nasz膮 mantr臋: Pioneer DVR-111 lub NEC ND-4571A. ;) Ewentualnie
je艣li nie zale偶y Ci na DVD-RAM, to mo偶esz poszuka膰 BenQ 1650 (unikaj
modelu 1670, tak samo jak NECa/OptiArca 7173 - wypada艂y w testach
znacznie gorzej od swoich poprzednik贸w). Co do LG to z nimi jest loteria
- czasem widzi si臋 przyzwoity model, czasem przeci臋tny, czasem
tragiczny. Dla mnie i tak spalone ze wzgl臋du na brak mo偶liwo艣ci testowania.

> Interfejs najlepiej ATA choc SATA I tez mam.

SATA to praktycznie kilka modeli, w tym chyba Samsung, kt贸rych to
nagrywarek te偶 radz膮 unika膰. ;)

--
# Pozdrowienia przesy艂a Atlantis # GG: 1238885
# "W艂adza to nie 艣rodek do celu; w艂adza to cel"