Re: Prosba o wyjasnienie roznicy miedzy akumulatorami do notebooka

Autor: Włodzimierz Wojtiuk <wwojtiuq_at_wp.pl>
Data: Mon 01 Jan 2007 - 12:34:34 MET

Użytkownik "Adam" <testxxx@wp.pl> napisał w wiadomości
news:enaorb$30gh$1@news2.ipartners.pl...
> Gdy moj notebook pracuje z zasilacza, potrzebuje 19V.
> Tymczasem standardowa bateria ma 14,4V i 2000mAh.
> Czy to znaczy, ze podczas pracy z baterii wlacza sie jakis uklad
podnoszacy
> napiecie dostarczane z baterii do 19V?
czy 19 V to DC czy AC
raczej obnizajacy (i tak wewnątrz rózniste stablizatory sa, a takoż zeby
podładować bat. trzeba nieco wiecej)

> Chce kupic drugi akumulator. Do mojego notebooka pasuja 2 modele:
> 1) 6-ogniwowy 10,8Vx4000mAh
no to NIE pasuje

> 2) 8-ogniwowy 14,4Vx4300mAh
>
> Wiem, ze ten drugi jest lepszy, ale nie bardzo wiem, jak czytac te
> parametry.
> Czy liczy sie tylko ilosc amperogodzin, czy moze to jest tak, ze to jest
> liczba amperogodzin przy podanym napieciu?

liczba amperogodzin przy napieciu takim jakie przewiduje instrukcja i
konstrukcja
czy lepszy, teoretycznie wiecej amperogodzin = dłuzsza praca
aczkolwiek nie wiem czy elektronika w tymże kompie poradzi sobie z wiekszą
pojemnoscia
NIECH sie wypowie jakiś spec od kompów przenosnych

Włodek