Re: wymiana talerzy w HDD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 19:10:59 MET

pwil napisał(a):

> Co ciekawe operacja się udała pomimo, że dyski były różnych pojemności (10 i
> 12GB czy coś w tym rodzaju), oba IBM Travelstar.

W takim razie mam pytanie. Stary dysk z komputera siostry, pojemność
około 2,1 GB. Są na nim dosyć ważne pliki tekstowe, co prawda nie mają
jakiejś ceny w jakiejkolwiek walucie, ale zależałoby mi na ich
odzyskaniu - jeśli nie uda się - trudno. :)
Dysk padł nagle, chociaż niedługo przedtem pojawiły się pierwsze
ostrzeżenia w postaci badów, które niestety siostra zignorowała...
Najpierw znikła partycja, którą co prawda udało mi się odzyskać, ale
niektórych (większości) plików zwyczajnie nie da się zgrać - dysk
dostaje świra i zawiesza system. Próbowałem już wielu programów do
odzyskiwania danych, niestety chyba każdy w końcu się wiesza. ;)
Dysk jak widać uszkodzony i tera pytanie:

Jak poznać co jest uszkodzone: talerze, głowice czy elektronika? Co
przełożyć i czy jest sens się w coś takiego bawić?
Już straciłem nadzieję, że dysk uda się przywrócić do stanu
użyteczności, teraz wolałbym kupić drugi - sprawny i użyć go do
uruchomienia padniętego, choćby na dwie godziny, byle był czas zgrać dane...

# /George Orwell - Rok 1984/