Re: drukarki do druku utajnionego

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Sun 31 Dec 2006 - 10:56:39 MET

Peper wrote:

> Ciekawe, zwykłe igłówki dość mocno odkształacają papier w miejscach
> uderzenia igieł i wydruk byłby do odczytania z wszystkich warstw:) nie
> raz oglądałem koperty z pinem i wydaje mi się, że do tego nadawała by
> się profesjonalna igłówka drukująca nie na gumowym wałku tylko na
> stalowaj listwie, miałem taką w pracy nie dość, że dawała wyraźniejsze
> wydruki, to mogła drukować więcej warstw, miała regulację siły uderzenia
> igieł w zależności od ilości kopii i nie wygniatała dołków w papierze,
> była to jakaś Seikosha wielkości pralki automatycznej :)
poza tym zwróćcie uwagę na to, że w drukach utajnionych jest również
nadruk na zewnątrz koperty, choćby z imieniem i nazwiskiem adresata czy
pracownika.... to jest drukowane jednoczasowo, więc drukarka musi mieć
opcję podsuwania taśmy barwiącej. regulację siły uderzenia igieł miała
większość drukarek igłowych, najczęściej pod postacią mechanizmu
oddalającego głowicę od wałka.... ale fakt, widziałem też taką seikoshę
z metalowym wałkiem i faktycznie wydruk był rewelacyjny