Re: Downclocking Core 2 duo

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sun 31 Dec 2006 - 03:37:01 MET

Tomasz Piotrowski nastukał(a):

> postanowiłem złożyć sobie ekstremalnie cichy komputer, żadnego
> wiatraczka. Jak już sprawdziłem najmniej ciepła wydzielają Core 2 duo, a
> są one dużo silniejsze niż mi potrzeba.
>
> Czy są płyty główne, w których z poziomu BIOS można zmienić taktowanie
> na niższe? Czy procesor na to w ogóle pozwoli i nie będzie się buntował?
> Do tej pory używałem płyt Intela, a te w zasadzie na nic nie pozwalały.
> Płyta najlepiej markowa na chipsecie Intela. Komputer nie będzie
> pracował pod windows, więc odpadają jakieś programiki do zabawy
> zegarami. To sie musi dać zrobić na poziomie płyty.

FSB 1066 -> 800, to da 1400MHz, a wtedy dajesz Vcore na minimum możliwe na
płycie {warto poszukać płyty, która daje możliwość znacznego obniżenia}, co
przy obniżonym taktowaniu da się obniżyć znacznie. Obniżenie Vcore z 1.2V do
1.0V da ok.30% oszczędności energii, przy tym samym zegarze. Przy 0.9V będzie
pobierał ~55% tego co normalnie przy takim samym zegarze i napięciu 1.2V...

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...