Downclocking Core 2 duo

Autor: Tomasz Piotrowski <nospam_at_nospam.com>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 17:28:23 MET

Witam,
postanowiłem złożyć sobie ekstremalnie cichy komputer, żadnego
wiatraczka. Jak już sprawdziłem najmniej ciepła wydzielają Core 2 duo, a
  są one dużo silniejsze niż mi potrzeba.

Czy są płyty główne, w których z poziomu BIOS można zmienić taktowanie
na niższe? Czy procesor na to w ogóle pozwoli i nie będzie się buntował?
Do tej pory używałem płyt Intela, a te w zasadzie na nic nie pozwalały.
Płyta najlepiej markowa na chipsecie Intela. Komputer nie będzie
pracował pod windows, więc odpadają jakieś programiki do zabawy
zegarami. To sie musi dać zrobić na poziomie płyty.

Z góry dziękuję za rady.

T.

--
http://foto.maniac.org.pl/