Re: Usunięta partycja z pendrive - jak odzyskac ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 16:19:05 MET

"latet" <spam@xxx.pl> wrote in message news:en5uen$8en$1@inews.gazeta.pl...

> Witam,
>
> Ja trochę obok tematu, ale wlasnie mialem sie pytac na tej
> grupie o jakieś narzędzie (pod Windows, darmowe) do odzyskiwania
> plików po (szybkim) sformatowaniu partycji.
> W takiej sytuacji programy "Restoration" oraz "Undelete Plus" niczego
> nie znajdują :-(

Oczywiście że nie, zasada ich działania polega przecież na przeskanowaniu
tabeli alokacji plików, a szybkie formatowanie niszczy starą tablicę tworząc
nową, czystą.

> Czy ten Testdisk będzie OK? (sama partycja jest jaka była, tylk
> został zrobiony szybki format).

Nie. Testdisk służy jedynie do odtworzenia poprzedniego układu partycji. Ale
w instalce znajdziesz inny programik pn. Photorec_win, on zdaje się może
zostać do tego użyty. Niestety nie wiem na ile będzie skuteczny. Możesz też
spróbować darmowego PC Inspector File Recovery http://www.convar.de .

> I jeszcze pytanie nieco dygresyjne. Czy dane NADPISANE,
> chocmy zerami, mozna odzyskać bez wyjmowania z twardziela
> talerzy i skanowania ich specjalnym sprzętem?

Nie.

> Czy są programy,
> ktore takie skanowanie zapewniają bez rozkręcania twardziela?

Nie, gdyż wymaga to odczytania z talerzy danych podprogowych, a do tego
standardowe głowice się zwyczajnie nie nadają.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/