Re: Kalkulacja komputera.

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 29 Dec 2006 - 09:06:47 MET

> Wlasnie chce to zrobic wszystko pod CS3 ktory ma za niedlugo wyjsc.
> On ma wlasnie wykorzystac procesory wielordzeniowe wiec na pewno bedzie
> tutaj dosc spory
> przyrost mocy, szczegolnie ze zawsze pracuje na rownolegle uruchomionych 3
> programach dtp
> do tego mail, komunikator i FF, zainstalowanych w systemie mase fontow
moim
> zdaniem jesli sam
> system bedzie korzystal z wielu rdzeni i miedzy programami bedzie je
> poprawnie rozdzielal to bedzie juz milowy krok.
Nie podałeś na czym teraz pracujesz. Takie problemy mogą wynikać
z konfiguracji systemu. Pracuję na Core 2 Duo E6400 2GB RAM W2000
i przy plikach wielkości 600MB standardowe operacje są bez opóźnień.
Tylko rasteryzacja dużych eps-sów jest męcząca. Za wszystkie opóźnienia
jest odpowiedzialny dysk (brak ramu). Pamiętaj, że CS2 ma zawsze co najmniej
2 poziomy undo (undo + historia) i w zasadzie nie sposób mu zapewnić
wystarczającej ilości pamięci. Przy większych plikach zawsze się będzie
odwoływał do dysku. Czkawka przy przełączaniu programów jest spowodowana
tym, że system stara się zawsze przenieść część nieaktywnej aplikacji do
swap-a.

> Raid bedzie poki co mam dyski 10 000 i one daja sobie rade dosc dobrze
Masz zawsze "efektywność" w Photoshopie 100%?! Nie wierzę...
Jeszcze tyle ramu nie wyprodukowali... :)

> wiec moze jak bede inwestowa w raid to przy nastepnej edycji mac-a pro
> kontrolery beda te same co do pc wiec cena rowniez.
Absolutnie nie prawda! Kontrolery są od zawsze te same!
Problem jest w oprogramowaniu (bios i driver). W moim powermaczku
mam już trzeci z kolei SCSI pecetowy. Mam też USB i sieciówkę
z peceta. To samo jest z IDE, firewire i grafiką.
Niestety wiekszość producentów nie jest zainteresowana tworzeniem
sterowników na Maca.

> Wiekszosc jednak pracy polega na otwartych juz dokumentach (takze szybkosc
> dysku juz nie jest tak istotna bo pracuje sie
> po 2-3 h nad jednym dokumentem rownolegle otwartym w 3 programach i tutaj
> chodzi o plynna prace gdy np przy wielu
> wektorach i przejscach tonalnych opartych w wektorach oraz dcsach z
> osadzonymi pantonami i psdekiem wszystko plynnie
> i rowno chodzilo, niestety w tym momencie dzialanie dosc marne tego
> wszystkiego opznia mi prace o jakies 50%.

O ile nie masz zabytkowego procesora, to jest wina braku pamięci lub złej
konfiguracji systemu.

TM