Re: Kalkulacja komputera.

Autor: Cezar Ponti <ASK_at_poczta.fm>
Data: Thu 28 Dec 2006 - 17:08:11 MET

Użytkownik "Tomek" <tomway@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:en0nkb$2qq$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> mieć pamięci ECC, można kupić zwykłe DDR2 800, które są szybsze i tańsze!
> Peceta możesz wyposażyć w wewnętrzny (tańszy!) RAID. Do Mac'a trzeba
> raczej
> kupić zewnętrzny i cena może być odstraszająca. Najtańszy będzie
> wewnętrzny
> kontroler RAID SATA II + zewnętrzna obudowa.
>
> Photoshop na pececie pod Win XP64, wykorzysta maksymalnie
> 3.5 GB RAM i to w dość dziwny sposób. Na macu z kolei na razie emulacja.
> Chyba trzeba czekać na CS3, który prawdopodobnie rozwiąże oba problemy

Wlasnie chce to zrobic wszystko pod CS3 ktory ma za niedlugo wyjsc.
On ma wlasnie wykorzystac procesory wielordzeniowe wiec na pewno bedzie
tutaj dosc spory
przyrost mocy, szczegolnie ze zawsze pracuje na rownolegle uruchomionych 3
programach dtp
do tego mail, komunikator i FF, zainstalowanych w systemie mase fontow moim
zdaniem jesli sam
system bedzie korzystal z wielu rdzeni i miedzy programami bedzie je
poprawnie rozdzielal to bedzie juz milowy krok.
Czesto po prostu komputer mi sie dlawi przy tylu otwartych naraz programach
ktore musza byc otwarte
z racji charakterystyki i specyfiki systemu pracy.

> Tak czy inaczej zainwestował bym w RAID 5 z 4-5 dyskami
> i dużym cachem w kontrolerze. Jak wyliczysz ile będzie kosztował w obu
> przypadkach
> to zastanów się w co zinwestować resztę.

Raid bedzie poki co mam dyski 10 000 i one daja sobie rade dosc dobrze
wiec moze jak bede inwestowa w raid to przy nastepnej edycji mac-a pro
kontrolery beda te same co do pc wiec cena rowniez.

> podpiete.
> Poszukaj w necie - 800 chodzi poprawnie, ale nie za szybko :)
> Czemu firewire? Są inne rozwiązania.

Klienci mi daja zewnetrzne dyski z tym zlaczem do tego czasami dochodzi mi
praca
z przystawka cyfrowa z dosc duza i gesta matryca a co za tym idzie pliki
przesylane sa
za pomoca firewire.

Wiekszosc jednak pracy polega na otwartych juz dokumentach (takze szybkosc
dysku juz nie jest tak istotna bo pracuje sie
po 2-3 h nad jednym dokumentem rownolegle otwartym w 3 programach i tutaj
chodzi o plynna prace gdy np przy wielu
wektorach i przejscach tonalnych opartych w wektorach oraz dcsach z
osadzonymi pantonami i psdekiem wszystko plynnie
i rowno chodzilo, niestety w tym momencie dzialanie dosc marne tego
wszystkiego opznia mi prace o jakies 50%.