Re: LED, USB i biórko.

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Wed 27 Dec 2006 - 10:31:24 MET

Radek D napisał(a):
> Gotowe swietlówki kosztuja
> w okolicach 50-100 zł,

"Zimne katody" (swoją drogą, głupie tłumaczenie) kosztują już około 20
zł. Podciągniesz zasilanie z molexa i gotowe, choć może być trochę zbyt
mocne.

> a ja sobie tak myslę, że można by
> wykorzystując któreś ze złącz w kompie USB/LPT/PS2

Najlepiej z molexa, wtyczki zasilania FDD itp.

> wyprowadzić napięcie podłaczyć do 2 jasnych LEDów i przyczepić
> pod blatem. Ktoś już próbował takiego rozwiązania ?

Owszem. Przy czym dwa "gołe" LEDy nie rozproszą odpowiednio światła.
Dobrym pomysłem jest zamontowanie ich skierowanych ku sobie w ~15 cm
odcinku półprzezroczystego peszla budowlanego albo kawałku gumowej rurki
(np. paliwowej). W tym drugim przypadku możesz dodatkowo dobrać jej
średnicę tak, żeby LEDy na końcach szczelnie ją zatkały, a do środka
wlać np. przezroczysty żel do włosów.

--
_PSYLO_ | GG:5563748 | psylomałpao2kropkapl
"Ludzie dzielą się na 10 kategorie: