Re: GF6200 czy R9550?

Autor: K <kurt76_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Wed 27 Dec 2006 - 10:14:53 MET

Michal Bien <mbien@uw.edu.pl> napisał(a):

> [...]
nie mam mozliwosci podejrzec tego testu, ale czy nie chodzi tu o tego asusa
32-bit, ktory "kroluje" na allegro w tej chwili? bo to juz jest
nieporozumienie...

> [...]
> nabrali wody w usta przy czymkolwiek innym niz faworyzujacy bardzo dowolna
> karte nvvidii Doom3. FarCry jest neutralny - zaden producent kart go nie
> "sponsorowal" przy produkcji jak bylo z Doomem3 i HL2. Wniosek z testu
> jest dosc jasny - R9550 mimo starszego silnika jest wydajniejszy. Po prostu
> wbrew temu coi pisza na benchmarku mieszajac ludziom w glowach 64bit zawsze
> jest bardzo zlym rozwiazaniem - NV44 przy 128bitach zjadlby RV350, ale to
> jest pisanie z cyklu "gdyby babcia miala wasy" bo nvidia wypozycjonowala
> uklad przez ciecie magistrali tak, a nie inaczej.

tylko, ze w tym watku nie chodzi o bezwzgledna maksymalna wydajnosc tylko o
specyficzna sytuacje gdzie: mamy slaby zasilacz (a nie zaprzeczysz, ze gf
bedzie bral kilkadziesiat % mniej mocy) i malo wymagajacego uzytkownika
grajacego w rozdzialce max. 1024*768, ktora (tak mi sie wydaje) nie zapycha
magistrali 64-bitowej tego gf, a deklasuje radeona znacznie bardziej wydajna
architektura wewnetrzna: shadery, wyzsze taktowanie, co przeklada sie na
lepsza jakosc renderowanego obrazu (AA).