Re: Mobilny Athlon 3200 64Bit i płyta z NForce 3

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 27 Dec 2006 - 00:55:58 MET

Adas <xkiller2@wp.pl> wrote:

> Procesor jest na aukcji allegro, łatwo znaleźć.

            Byloby zdeczydowanie latwiej, gdybys pofatygowal i dla chociazby taki
link: http://tinyurl.com/yx4vs4

> Kupca na mojego semprona mam, ale jak mówisz, że może być dramat z
> chołodzeniem takiego procesorka to może jednak kupie sobie Athlona 3000+
> i też będzie dobrze.

            Sugerowalbym wlasnie to drugie rozwiazanie - jest ich sporo, a z
odpowiednim dociskiem chlodzenie moga byc problemy (nie robilem tego jednak
w praktyce na K8 bez heatspreadera). Koszyki na K* robione sa na konkretna
wysokosc i brak plytki moze yc juz problemem, dodatkowo przy takich
wielkich i mocno dociskajacych systemach chlodzenia jak przy K8 balbym sie
troche zakladac je na CPU z odkrytym jadrem. Co prawda coolery na K7
zaklada mi sie latwiej niz na normalne K8 z heatspreaderem, ale biorac pod
uwage ze jadro K8 jest chronione producenci nie uwazaja tak bardzo na
delikatny docisk jak w K8, bo niby dlaczego. K8 mobilne z zalozenia
stosowane mialy byc tylko w laptopach i tam maja indywidualnie projektowany
system chlodzenia.

> Bo wymiana sprzętu u mnie to najwcześniej jakieś pół roku.

            Jest sens tak czesto zmieniac sprzet? Na tym sie zawsze traci.

> A może Sempron 2800+ 64Bit ma jakoś zablokowany dodatkowy
> "kesz"?? Jak to miało miejsce w Duron'ach swego czasu.

            AFAIK nie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl