Re: 5-letni SB Live a Realtek ALC883 ?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Wed 27 Dec 2006 - 00:30:25 MET

Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b666b$4591a8c0$57cf7620$16928@news.chello.pl...

> Czyli mam włączyć w biosie realteka, potem zainstalować go w XP (?), a
> następnie włączyć w skype źródło dla Audio IN. Dobrze kombinuję? Czy dwie
> karty dźwiękwe się nie pogryzą?
>

> MN

Tak. Włączasz integrę w biosie. Czasem jest tam dodatkowa opcja, którą się
ustawia że jak jest wsadzona karta dźwiękowa na PCI, to integra się
automatycznie wyłącza. Więc jeśli po włączeniu integry, Windows nie
stwierdzi, że znalazł nowy sprzęt to poszukaj w biosie tej dodatkowej opcji
i przełącz ją. Jak już windows ją zobaczy, to normalnie instalujesz drivery
do niej. Na 99% się nie pogryzą (nawet jakbyś dodał trzecią :) ). Jak już
obie są zainstalowane (luknij na wszelki wypadek do "menadżera urządzeń" czy
przy którejś nie ma jakiegoś żółtego/czerwonego wykrzykniczka) to pierwsze
co robisz to wchodzisz do "panelu sterowania" do działu "Dźwięk". Tam
ustawia się "nadrzednie" główną, domyślną kartę dźwiękową. Ta, którą tam
ustawisz będzie domyślną kartą, z której będą korzystać wszystkie
programy/gry wykorzystające z audio. Ponieważ jako główna będzie
dotychczasowa karta PCI, to tylko sprawdź czy Windows "samowolnie" nie
przypisał integry jako "główną". A potem już sobie indywidualnie ustawiasz w
danej aplikacji, że ma korzystać (przy wyjściu i/lub wejściu) z integry
(jeśli nie ustawisz to domyślnie będzie korzystać, jak napisałem wcześniej,
z ustawionej "nadrzędnie" karty PCI)