Re: 5-letni SB Live a Realtek ALC883 ?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Tue 26 Dec 2006 - 18:33:26 MET

Użytkownik "oculto" <oculto@op.pl> napisał w wiadomości
news:emr2fe$gl9$1@news.onet.pl...
> Witam,
> mam pytanie: czy miał ktoś tez odczucia ze 5-letni Soundblaster Live model
> CT4830 jest jakościowo lepszy od zintegrowanego układu: Realtek ALC883?
> Właśnie zmieniłem kompa i prawdopodobnie wrzucę ponownie SBlive, bo ten
> zintegowany układ mnie nie przekonuje, dźwięk jest jakiś płaski a
> ustawienia equalizera nic specjalnie nie poprawiają, a moze ja cos w
> ustawieniach przeoczyłem?
> Jezeli ktoś posiadał SBlive i miał porównanie z Realtek ALC883, proszę o
> opinie.

1. "Od zawsze" zintegrowane muzy miały gorszą jakość dźwięku niż oddzielne
Creative'y.
2. Twój 883 to co prawda już HD-Audio, ale wersja Value (okrojona):
http://www.realtek.com.tw/products/productsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=28&Level=5&Conn=4
3. Ja mam "pełnego" HD ALC888, starszą (8-letnią) wersję Live (Value) i
badziewne głośniczki, a mimo to słyszę minimalną różnicę w jakości dźwięku
na korzyść Creative'a. Tym bardziej więc ty będziesz słyszeć.
4. Pod względem możliwości wyglądają podobnie - EAX 2.0, A3D 1.0.
Ewentualnie Live może być tylko 4-kanałowy, a Realtek to już 7.1ch
(oczywiście jak ktoś ma stereo to bez znaczenia).