Re: 10% ze 100 Mbps

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Tue 26 Dec 2006 - 19:15:27 MET

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns98A43A7F37E8mbien@127.0.0.1...

> Dodaj od razu lepiej - spierniczony stos TCP/IP w win32 desktopowym,
> nawet z rodziny NT. Efekt jest taki, ze nie tylko Realteki8139 (roznica w
> obciazeniu przy transferze blokowym jest minimalna, gorzej na tym
> chipsecie
> (i to niezaleznie od OSa) z gnerowaniem przerwan obciazajacych system przy
> bardzo duzj ilosci malych pakietow co jest typowe dla ruchu typu P2P) i z
> tego wlasnie wzgledu sa odradzane przez tworcow wniemal wszystkich
> dystrybucji serwer/router na FreeBSD. Ale nawet stosunkowo niezle karty
> jak
> [...]

Poniekąd mam podobnie. Podczas dużych transferów w DC++ (10-11MB/s)
obciążenie Semprona 2800+ mam ponad 90% (Win XP). Nie doszedłem co głównie
wpływa tu na "CPU Usage" - karta sieciowa, obsługa HDD czy sam DC. Jedyne co
nie ulega wątpliwości to fakt, że na Duronie 1300 & PC100 miałem takie
obciążenie CPU w DC już przy transferze ~4MB/s (dysk i sieciówka ta sama).
Sieciówkę raczej wykluczam - zrobiłem test, gdy podłączyłem kompa do netu
poprzez inny, podobny komp (tyle że s754), który robił za router. I na tym
routerze podczas gdy ściągałem pliki działały dwie sieciówki - jedna
pobierała dane z netu, druga wysyłała je do mnie (to były R8139 i integra
nVidii). Więc nie działał na ruterze ani DC, ani HDD. Obciążenie CPU na
ruterze było -naście %.