Re: Niechęć do zbootowania

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Tue 26 Dec 2006 - 14:26:52 MET

Marcin Kocur napisał(a):
> Jakiś czas temu byłem poproszony do komputera w celu instalacji
> Neostrady, która to przy instalacji wyświetlała różne błędy. Dodam
> jeszcze, że w życiu tego nie robiłem ;). Instalacja miała zostać
> przeprowadzona pod Win98SE na starym komputerze.

Instaluj neostradę ręcznie na protokole PPP tym co jest wbudowany w
system.Działa __znacznie__ szybciej, a ta ich strefa neostrady to
straszny syf i żre dużo ramu.Jako numer telefonu podajesz *

  zasilacz 150W

Zobacz kondenstaroty w tym zasilaczu, może zbliża się jego koniec? Nie
jest trochę za mały?

> Przegrzewanie wykluczyłem od razu. W końcu to stary komp ;).

Poczekaj z tym wykluczeniem, zobacz czy radiator na procku nie jest
obluzowany.Ja wiem, że 300Mhz to nie demon szybkości, ale chłodzenia
jednak wymaga:-) Poza tym pasta termoprzewodząca mogła
wyparować(niektóre tak mają)

> Zapytałem więc, jak wygląda sprawa zworek na napędach i dysku. Okazało
> się, że coś było ruszane, ale bez większej znajomości tematu. Wziąłem
> więc kompa na stół, porozkręcałem wszystko, pooglądałem tasiemki,
> ustawiłem zworki... na dysku twardym była zworka, ale absolutnie
> nigdzie nie mogłem znaleźć schematu, jak ta zwora ma być wsadzona.
> Ostatecznie wywaliłem go na osobny kanał i metodą prób i błędów
> ustawiłem master.

Co to był za HDD? Nie miał opisanego podłączenia zworek?

> [...]
> plików. Fajnie. Jednak bardzo szybko nasiliło się zjawisko niechęci do
> startowania. Wygląda to tak, że po zrestartowaniu Windowsa pojawia się
> oczywiście plansza BIOS-u, testuje się RAM. Następnie nie pamiętam, czy
> pojawia się plansza z trybami pracy napędów, w każdym razie komputer
> jest jakby resetowany i za chwilę od nowa sprawdzany jest RAM. I taka
> pętelka. Rozwiązaniem jest wyłączenie na zasilaczu napięcia, odczekanie
> z minutę i ponowne włączenie. Krótsze odczekanie nie daje efektu.
> Wydaje też mi się, że gdy komputer jest zimny, problemów nie ma. Co to

1) Umierający kontroler IDE lub jeden tylko kanał
2) Spuchnięte kondensatory w zasilaczu i/lub na płycie głównej
3) Konflikt trefnego HDD z innym napędem(np.CDromem).Jesli to windows 98
jak piszesz to masz ułatwione zadanie.Przegraj instalkę win98 na HDD,
odłącz wszystko co jest nieporzebne do instalacji i rozpocznij
instalację bez obsługi Cdromu z twardego dysku za pomocą dyskietki
systemowej Win98

Tomaszek