Re: Problem z dyskiem - pomocy

Autor: Atarek <mg_atarek_at_NoSpam.pl>
Data: Tue 26 Dec 2006 - 13:18:18 MET

Użytkownik "beny_hill" <beny_hill@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:emoqvn$ctb$1@inews.gazeta.pl...

> 1. Przyjmij jako zasadę (szczególnie że na tym się nie znasz), używanie
> tylko jednego(!) narzędzia do podziału i sprawdzania dysku.
> Użycie innych, niesprawdzonych narzędzi - niedopasowanych do wielkości
> dysku da Ci księżycowe rezultaty i uszkodzi strukturę logiczną jeżeli
> przy ich użyciu będziesz naprawiał pozorne błędy.
>
> 2. Jeżeli instalujesz WinXP korzystaj wyłącznie z narzędzi i możliwości
> które on Ci daje.

Korzystam z instalatora XP, jednak na dysku jest naklejka rekomendująca
Seagate Disc Wizard (easy instalation).

> 3. W obecnym stanie twojego dysku - usuń wszystko i zacznij zupełnie od
> początku. Jeżeli na starcie instalator WinXP nie widzi całego dysku
> (można to włączyć później), to zainstaluj mniejszą partycję,
> resztę zrobisz później.

Dopiero przed chwilą udało mi się zainstalować system. Ten nowy Seagate jest
bardzo, bardzo dziwny. Mój stary dysk WD Caviar 120GB 8MB ATA cache działa
bez problemu, ale jeśli w jego miejsce podłączę nowego Seagate 320GB 16MB
cache ATA, to dysk nie działa. Zworki mam identycznie ustawione, a jednak
jeden dysk działa, a drugi nie. Caviar nie robi problemów i może byc
podpiety na jednym przewodzie z napędem CD, a Seagate nie.
Czy nowy dysk może mieć jakiś system blokujący czy zabezpieczający?

> Powodzenia !

Dzięki