Re: Problem z dyskiem - pomocy

Autor: Atarek <mg_atarek_at_NoSpam.pl>
Data: Tue 26 Dec 2006 - 13:13:18 MET

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości
news:emoqih$l22$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie, to nie ma wpływu.

Jednak coś w tym dysku jest zrobione inaczej niż w innych moich dyskach.
Udało mi się zainstalować system, ale ... musiałem zmienić miejsce na IDE.
Co dziwne mój stary dysk WD Caviar 120GB 8MB cache działa bez problemu, ale
jeśli w jego miejsce podłączę nowego Seagate 320GB 16MB cache, to dysk nie
działa. Zworki mam identycznie ustawione, a jednak jeden dysk działa, a
drugi nie. Caviar nie robi problemów i może byc podpiety na jednym
przewodzie z napędem CD, a Seagate nie.
Czy nowy dysk może mieć jakiś system blokujący czy zabezpieczający?

> Czy system który instalujesz ma już w sobie zawarty Service Pack 1 lub 2?

Tak, jest z SP2

> 1)Zobacz w swojej instrukcji od płyty głównej i/lub w biosie czy Twoja
> płyta obsługuje dyski powyżej granicy 137GB.Nawet jak nie znasz
> angielskiego to nie będzie to wielki problem - poszukaj fraz: "48 bit
> logical block adressing", "48 bit lba", "Big LBA" a wraz z nimi wyrazów
> "supported" lub "not supported".Nie obraź się na tak łopatologiczną
> instrukcję, ale po prostu nie wiem czy i na ile orientujesz się we
> współczesnej łacinie i komputerach.

Nic takiego nie znalazłem.
http://pl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=15&l3=171&model=455&modelmenu=2
W tej chwili widzi dysk, zainstalowałem XP BOX, ale nie mogę dysku przenieść
w inne miejsce tj. tam gdzie miałem wcześniej Caviara. Ten Seagate jest
jakiś dziwny.

> 2)Napisz czy dysk jest SATA czy PATA?
> W przypadku gdyby był SATA to napisz czy ładujesz podczas instalacji
> sterowniki do magistrali SATA czy nie musisz tego robić i dysk wykrywa się
> sam?

To dysk ATA.

> 3)Podczas instalacji odłącz wszystkie zbędne urządzenia od komputera,
> zostaw tylko co jest niezbędne do instalacji

Tak, wiem.