Re: Mobilny Athlon 3200 64Bit i płyta z NForce 3

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 26 Dec 2006 - 02:14:20 MET

Adas <xkiller2@wp.pl> wrote:

> Mam okazję kupić mobilnego Athlona 3200 na socket 754 i mam takie
> pytanie, czy owy procesor mi pójdzie na płycie głównej z chip'setem
> NForce 3?.

            A masz jakis link do tego CPU? Jakie jadro i obudowa chociazby.
Bo cos swita, ze widzialem mobilne Athlony S754 bez heatspreadera. Nawet
jesli napiecie bedzie OK i plyta go rozpozna to moze byc problem w
chlodzeniu takiego CPU.

> I czy w ogóle opłaca się zmieniać Semprona 2800 na owego Athlona?
> Dysponuje małym budżetem i wiem, że socket 754 to już zabytek, ale nie
> stać mnie na wymianę pamięci, grafiki i procesora.

            A ile musisz dolozyc do tej operacji? JEsli groszowa kwote rzedu
kilkudziesieci zl to tak, przy wiekszej niezbyt jest to oplacalne -
roznica nie poza testami ciezka do uchwycenia, Sempron 2800 S754 nie jest
jakims CPU na ktorym nie da sie pracowac, a bys odczul wyrazna roznice i
nie pakowac sie w odchodzace rozwiazania trzeba by zminic na AM2 i CPU
dwurdzeniowy, a to juz troche kosztuje jesli doliczy sie pamiec i grafike
do kosztu plyty i CPU - to praktycznie wymiana calego komputera.
Ciezko nawet doradzac swetne rozwiazanie jakim do niedawna byly Asrocki
S939 Dual SATA2/VSTA - juz ich prawie nie ma w sprzedazy, a mamy teraz
wlasnie ostatnie podrygi Athlonow S939 i lada chwila dwurdzeniowki na to
gniazdo beda praktycznie nie do kupinia na rynku pierwotnym, a na wtornym
bedzie znimi pewnie to samo co z Bartonami na SocketA.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl