Wydajnościówka (m.in. dużo ramu)

Autor: Piotr Denys <zerog_at_toya.net.pl>
Data: Sun 24 Dec 2006 - 00:04:03 MET

Helo,

Przymierzam się do zmontowania wydajnego kompa.
Pomijając inne kwestie, wymogiem jest 8 GB ramu.
Wstępnie powybierałem szpeja i poszedłem do
poleconego sklepu po wycenę - i tu zonk. Powiedziano
mi, że mimo teoretycznej możliwości wsadzenia czterech
dwugigowych kości na "zwykłą" płytę typu 680i lub 975X,
są z tym problemy, poczynając od tego, że płyty potrafią
nie wiedzieć, ile tej pamięci mają wsadzone (wskazują
na przykład 3,5 giga). Ponieważ nawet przed wydajnością
zależy mi na stabilności, rzecz mnie interesuje żywotnie :)

Macie jakieś opinie/doświadczenie z wsadzaniem więcej
niż 4 GB w kompa na desktopowej platformie? OS oczywiście
64bit. Workstation typu StarLake (S5000XVN, chipset 5000X)
wychodzi jednak "nieco" drożej.

A może polecicie jakiś zestaw, biorąc pod uwagę, że komp
będzie renderował 3D, ale również photoshopował
i indesignował duże (objętościowo) rzeczy (poligrafia).
Grafikę też ma mieć potężną - podgląd 3D na monitorze
1900x1200 musi mieć odpowiednią obsługę.
Założenie - max. 15 tysięcy netto za skrzynkę (monitor
i soft to oddzielne rzeczy).

--
Dzięki i pozdrawiam
Peter