Re: Dobra hurtownia komputerowa?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 24 Dec 2006 - 00:01:26 MET

"Paweł Kulesza" <rokikulesza@nospam.wp.pl> wrote in message
news:emjokp$60e$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam.
> Noszę się z zamiarem założenia małej działalności gospodarczej (handel
> częściami komputerowymi przez allegro i sklep internetowy). Czy możecie
> polecić jakieś dobre hurtownie komputerowe? Googlałem i sporo tego jest -
> jednak ciężko coś wybrać.
> Czy zna ktoś cenniki takich hurtowni? Niestety dopóki nie założę dg - nie
> chcą przedstawiać swoich cen:/ Cieżko wyczuć czy będzie to opłacalne czy
> nie.
> Będę wdzięczny za każdą informację.
> Pozdrawiam oraz życzę spokojnych i wesołych świąt .

Temat przewijal sie ze 2 miesiace temu (tylko nie pamietam, czy na tej
grupie)...
chyba najpopularniejsze na slasku to pronox, action, ab i abcdata, ale
hurtowni jest duzo wiecej (Veracomp, Techmex, TechData, Fen, ale takze sa
hurtownie, ktore np zajmuja sie stricte oprogramowaniem, np, DHO)..
Z moich starych doswiadczen (co moglo sie zmienic), na poczatku dosc dobre
ceny byly w pronoxie, ale byli malo elastyczni dla duzych zamowien (innymi
slowy - czy zamowiles 5 czy 55 cena byla bardzo podobna). Action mnie
denerwowal, bo sprzedawal detalicznie, a to ogranicza mozliwosci
negocjacyjne, ale ceny dla poczatkujacych tez mial niezle... w AB i ABCDacie
trzeba sobie obroty dobre wyrobic, zeby miec sensowne ceny, ale po pewnym
okresie masz calkiem przyzwoite warunki... Duzo tez zalezy od mozliwosci
negocjacyjnych...

Z drugiej strony - Pronox i Action mieli swego czasu cenniki, ktore dosc
prosto mozna bylo przystosowac do swoich potrzeb i automatem wystawic na
wlasna strone internetowa... w przypadku AB i ABCData jest to duzo
trudniejsze.

ABCData jest hurtownia chyba z najwiekszym asortymentem (kilkanascie tysiecy
pozycji).

Pamietaj, ze ceny to nie wszystko - jesli nawet wynegocjujesz dobra cene,
ale bedziesz musial po to jechac i zaplacic to gotowka, to moze sie okazac,
ze przy marzy 4-5% po prostu ci sie to nie oplaca...

Pozdrawiam
MIchal