Re: liteon 8801/benq - bios

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 23 Dec 2006 - 07:14:18 MET

KiF napisał(a):

> Właśnie tego chciałem się dowiedzieć - czy zmiana firmware coś by ulepszyła.
> Ta liteon 8801 to nagrywarka widmo: na stronie liteon-a nie znalazłem nawet
> informacji, że wypuścili takie ustrojstwo (o nowszym biosie nie
> wspominając).

Jeśli JESTEŚ PEWIEN, że to rzeczywiście na wnętrznościach tego modelu
BenQ i najlepiej jeśli znajdziesz opis jakiejś przeróbki, to może być
warto. Świeży firmware to bardzo ważna sprawa, jeśli chodzi o jakość
zapisu i czasem, jeśli producent nie wypuszcza uaktualnienia do
konkretnego modelu ludzie radzą sobie właśnie w ten sposób. Przykładem
może być moja pierwsza nagrywarka - LiteOn 812S - producent nie
wypuszczał do niej nowszego FW bardzo długo - jakiś rok. Wielu ludzi
zaczęło wgrywać FW od 832, ponieważ był nowszy, zawierał aktualniejszą
bazę nośników, a do tego pozwalał już na wypalanie DL. Ja jednak
poczekałem na najnowszą wersję oficjalnego...

Czasem zwyczajnie ludzie przerabiają nagrywarkę, ponieważ ta docelowa ma
lepszą opinię odnośnie jakości zapisu (np. któryś ASUS będący w
rzeczywistości Pioneerem DVR-111), czasami jakieś funkcje są
zablokowane, ale to najczęściej w bliźniaczych modelach tego samego
producenta (np. wspomniany Pioneer w wersji 111D przeflashowywany do 111L).

BTW poszukiwania nowego biosa radzę rozpocząć od RPC1.org - strona
zawiera linki do plików na serwerach producentów, jak również do
nieoficjalnych wersji. Niestety - nie widzę tam żadnego LiteOna 8801...
Sugeruję jednak zapytać na forum cdrinfo.pl lub cdrlab.pl :)

# /George Orwell - Rok 1984/