Re: Wymiana kilku rzeczy, problem kompatybilności i inne

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 22:54:29 MET

Marcin napisał(a):
> interesuje. Mam tyle pamięci, ile potrzebuję (DDR1 256 + DDR1 512),
> karta grafiki (Radeon 9250 AGP) też mnie urządza. Chciałbym więc
> wymienić jedynie obudowę, płytę główną, procka (+oczywiście
> wentylator) i nagrywarkę DVD.

> Obudowa:
> http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/2423/22609/opis.html
Zalezy jaki zasilacz. Jak feel/feel2 - do kitu, jak modecom/fsp to moze byc.

> Płyta:
> http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/607828/22662/opis.html
Nie wsadzisz w nia swoich pamieci ani swojej grafiki ! DDR2 nie jest
zgodne z DDR1, nie ma tu tez portu AGP dla twojej grafiki.

> Procek:
> http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/607823/22366/opis.html
> Wentylator:
> http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/23489/21671/opis.html
Ok, bardzo fajny wentylator, procek tez.

> Zastanawiam się też, czy mój 160gigowy dysk zakupiony jakiś czas temu
> też da się tam podłączyć. Maksymalnie można go ustawić na Ultra DMA
> tryb 5.
Pojsc pojdzie, ale na wybranej przez ciebie plycie jest tylko jedno
zlacze ATA (szerokie). Czyli podlaczysz tylko jedna tasme na ktorej
bedzie dysk + dvd, gdzie pewnie sie okaze ze fizycznie tasma ci od dvd
do dysku i plyty nie siega :) Nowe plyty sa raczej pomyslane by uzywac
je z dyskami SATA a nie ATA, i takich zlacz maja stadko.

Jak nie upierasz sie na AM2, a 939 ci wystarczy, to plyta ASROCK
939-DUAL-VSTA by cie zadowolila bycmoze. Wsadzisz do niej swoj ram,
swoja grafike, i ma 2x ATA wiec podlaczysz swoj dysk i dvd bez problemu.

Innym wyjsciem by byla plyta typu
http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/607828/22695/opis.html
Tutaj pamiec musialbys co prawda zmienic, ale grafika juz jest na plycie
(nawet chyba lepsza od twojej), masz mozliwosc wsadzic w przyszlosci
lepsza grafike na PCI-E, masz 2x ATA wiec i dysk i dvd podlaczysz
wygodnie. TYLKO! dla wybranego przez ciebie wentylatora procesora
*KONIECZNIE* trzeba na tej plycie dodac wentylator na czipset (albo
duuzo wiekszy radiator) - bo sie bedzie gotowac, bez churaganu od strony
procesora. Niestety.