Wymiana kilku rzeczy, problem kompatybilności i inne

Autor: Marcin <znepva_at_clgnwavx.arg>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 20:35:57 MET

Witam,

Przymierzam się do małej modernizacji mojego peceta. Głównym celem
jest dopasowanie koloru obudowy do pozostałych komponentów
(srebrno-czarne) oraz likwidacja konieczności wdrapywania się pod
biurko w celu podłączenia urządzeń peryferyjnych. No dobra, z tym
pierwszym trochę żartuję :-)

Fakt faktem, że zbytnie "podkręcanie" kompa jednak mnie nie
interesuje. Mam tyle pamięci, ile potrzebuję (DDR1 256 + DDR1 512),
karta grafiki (Radeon 9250 AGP) też mnie urządza. Chciałbym więc
wymienić jedynie obudowę, płytę główną, procka (+oczywiście
wentylator) i nagrywarkę DVD.

Zakupów komputerowych dokonuję zazwyczaj w sklepie za rogiem, jak do
tej pory z dobrym skutkiem. Na ich stronie internetowej skompletowałem
coś takiego:

Obudowa:
http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/2423/22609/opis.html
Płyta:
http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/607828/22662/opis.html
Procek:
http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/607823/22366/opis.html
Wentylator:
http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/23489/21671/opis.html

Nie jestem jednak przekonany, czy to wszystko się nada. W opisie płyty
głównej napisali, że obsługuje DDR2 takie śmakie i owakie, no a moje
kości są DDR1 (chyba). Nie wiem tylko, czy jeśli napisali o obsłudze
DDR2, to w sensie "obsługuje też DDR2" czy może raczej "obsługuje
jedynie DDR2". Co do mojej karty grafiki, to jestem prawie pewien, że
da się ją tam wcisnąć, ale stuprocentowej pewności też nie mam... No i
w ogóle nie wiem, w jaki sposób wyjścia USB i audio w nowych obudowach
(te na froncie) wyprowadzane są z płyty głównej -- czy to musi być
jakaś specjalna płyta, czy w obudowie są już kabelki, które podpina
się po prostu do dowolnej płyty i już (bardzo mi na tych wyjściach z
przodu zależy).

Zastanawiam się też, czy mój 160gigowy dysk zakupiony jakiś czas temu
też da się tam podłączyć. Maksymalnie można go ustawić na Ultra DMA
tryb 5.

Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś się wypowiedział.

--
Pozdrawiam,
Marcin.