Re: GA-965P-S3 czyli ile wyciagne na ddr2 667mhz?

Autor: Aidahow <aidahow_at_NOSPAMvp.pl>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 02:49:04 MET

Użytkownik "Konrad L" <pix@o2.pl> napisał w wiadomości
news:emfcqj$cvv$1@node4.news.atman.pl...

> Ufff w ostatniej chwili :) dobrze ze zapytalem bo juz bylem praktycznie
> zdecydowany na tego Gigabyta. Czyli jednak lepszym rozwiazaniem bedzie
> ASUS P5B http://pclab.pl/art21863-4.html.
> Tam max fsb jest tylko 400 MHz ale pamiec z tego co widze mozna ustawic
> niezaleznie na 266MHz.
>
> A pamieci o jakich myslalem to: Geil 2GB DDR2 667 Dual Chanel Kit 4.

Miałem Gigabyte DS4, teraz mam Asusa P5B-E Plus.
W Gigabycie widziałem całe stado minusów i niektóre plus. Minusy to takie
jak: gorsza wydajność cpu i memory, uboga regulacja wiatraków na płycie z
biosa - wrecz zadna, mozna conajwyzej ustawic na auto a wtedy boxowy
wiatrak ciagle przyspiesza i zwalnia - to takie irytujace... Poza tym te
pedalskie kolorki gigabyta mnie denrwuja i toporne oprogramowanie dla
windows. No i tak w ogole to padl mi bios w tym gigabycie mimo ze jest dual
bios - ktory dziala.. ale nie wtedy gdy trzeba :] Propo silent pipe - fajnie
wyglada... ale tylko wyglada ;) No i cewka od pamieci piszczy - tak jak w
DQ6... co za hamstwo - w plytach za taką cene. Plusy? Chodzi stabilnie na
2,8GHz i karta graficzna jest wydajniejsza - oczywiscie odnosze to do mojego
asusa.

Co do Asusa - lepsza wydajnosc cpu i pamieci ale gorsza grafika. Z pozoru
chlodzenie bardziej ubogie - a mam tyle samo stopni :) W przeciwienstwie to
gigabyte - na asusie w biosie mam temperature z diody termicznej umiesczonej
w rdzeniu core 2 duo (sprawdzone w core temp) - gigabyte pokazywal jakies
glupoty - 15 stopni za nisko. Plyta ma rasowy czarny laminat. Z tym ze... z
tym kreceniem do 2,8GHz są jaja... po odlaczeniu zasilania - plyta za 1
razem nie chce wstac, dopiero po automatycznym wylaczeniu wlacza sie po
sekundzie i idzie bez problemow. Czasami na 2,8 zaczyna cos piszczec i nie
chce wstac. Wiec co do OC - mieszane uczucia. Oprogramowanie jest o niebo
lepsze. Oczywiscie to kwestia gustu.

Co do max fsb - max to chyba 600MHz ;) Ale to tylko teoria ;)
Nie kupuj 667MHz, cena podobna jak 800MHz.