Re: PC2700 a PC3200...

Autor: Krzysztof Rynkowski <ryniobydNOSPAM_at_o2.pl>
Data: Thu 21 Dec 2006 - 00:15:31 MET

Użytkownik "MooNTER" <email.znajdziesz@w.naglowku.wiadomosci> napisał w
wiadomości news:emc0e8$du6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
> Mam jakastam plyte glowna (laptop Gericom) i w niej pamiec PC2700. Dzis
> przywiozlem sobie stacjonarny komputer w ktorym byla pamiec PC3200
> (niekompletny wiec nie moge na nim sprawdzic). Czy mozliwe jest ze ta
> pamiec nie bedzie wspolpracowac z moja plyta (z tego co pamietam jak
> byly
> DIMMy to szybsze pamieci chodzily wolniej na starszych plytach, ALE
> CHODZILY).

BTW. DIMM to m.in.: SDR SDRAM (168pin) i DDR SDRAM (184pin),
ale nie tylko.

> Wrzucilem ta pamiec do laptopa i wyskakuje bluescreen (windows sie
> uruchamia
> lub nie zdazy, moze przy uruchamianiu aplikacji). Czy jest to kwestia
> uszkodzonej kosci czy niekompatybilnosci??

Raczej uszkodzenie, a nie brak kompatybilności.
Sprawdź podejrzany moduł pamięci za pomocą memtest
http://www.memtest86.com/
lub goldmemory
http://www.goldmemory.cz/
Najlepiej u siebie i np. u kolegi, który również
ma gniazda DDR... (184pin).