Re: Potrzebuję mocniejszy zasilacz, prośba o poradę

Autor: Brovar <bbrowarski_at_gazeta.pl>
Data: Wed 20 Dec 2006 - 17:29:16 MET

Vulcan napisał(a):
> Witam

> Swoj zasilacz, jezeli napiecie na linii +12V jest wyzsze niz powiedzmy
> max. 12,5V (a jezeli grasz to sprawdz do ilu skacze przy uruchamianu
> gier, bo zwieksza sie wtedy obciazenie). Jezeli masz na stale na linii
> +12V powyzej 12,5V to zdecydowanie powinienes zmienic, ale jak nie
> grasz i masz stabilne napiecie nawet po podkreceniu proca to w
> ostatecznosci mozna zostawic stary zasilacz i nic sie stac nie

To nie tak. Norma ATX mówi o dopuszczalnych granicach napiecia +12V +/-
5%, czyli od 11,4 do 12,6, wiec wcale nie jest powiedziane, ze na
kiepskim zasilaczu bedzie wyzsze, rownie dobrze moze byc nizsze, i tez
bedzie szkodliwe.

No i napięcia oczywiście należy sprawdzać woltomierzem, a nie odczytami
z BIOS'u, bo te nigdy nie są wiarygodne.

> Vulcan

Pozdrawiam
Brovar

--
Sprzedam: Barton 2500+ wraz z Pentagram Freezone QVC-100 Cu+, Epox
8RDA3I pro, 2x512mB TwinMos DDR 400Mhz, Palit GeForce 6800gs 128mb!