Re: Potrzebuję mocniejszy zasilacz, prośba o poradę

Autor: Vulcan <vulcan777_at_gmail.com>
Data: Thu 21 Dec 2006 - 10:40:51 MET

Witam

Brovar schrieb:

> To nie tak. Norma ATX mówi o dopuszczalnych granicach napiecia +12V +/-
> 5%, czyli od 11,4 do 12,6, wiec wcale nie jest powiedziane, ze na
> kiepskim zasilaczu bedzie wyzsze, rownie dobrze moze byc nizsze, i tez
> bedzie szkodliwe.

Masz calkowita racje, jednakze duzo czesciej wystepuje wyzsze napiecie,
aczkolwiek nie neguje ze sytaucja gdzie napiecie jest za niskie jest
rownie niepozadana.

> No i napięcia oczywiście należy sprawdzać woltomierzem, a nie odczytami
> z BIOS'u, bo te nigdy nie są wiarygodne.

No mowiac o pomiarach mam na mysli tylko i wylacznie pomiar miernikiem
(i to miernikiem RMS), bo nic innego nie jest miarodajne (pomiary z
BIOSU mozna se w oko wsadzic lub w najlepszym przypadku traktowac
czysto orientacyjnie)

Vulcan