Re: perypetie "jaki windows" ciag dalszy:)

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Mon 18 Dec 2006 - 14:46:45 MET

> Wystarczy, ze bedzie mi chodzic bez zacianania wiekszosc filmow.

Potrzebujesz plyty na intelu 440BX, 810 (brak AGP) lub 815,
oraz Pentium III od 450 MHz w gore. Do tego ATI Rage 3D.

Owszem, da sie na gorszym sprzecie, ale nie bedzie to szczegolnie
przyjemne, bezproblemowe i gladkie.

No i nie pod Windowsami tylko linuxem + mplayerem.

No i predzej czy pozniej trafisz na cos zakodowane z takim
bitrate / kodekiem ze i mplayer rady nie da...

> Najwyzszy procek jaki moja plyta obsluguje to jest wlasnie celeron333:./

Eeee... Jak mowilem - zlomuj toto bo szkoda pradu...

Chipsety VIA pod P2/P3 maja koszmarny kontroler pamieci
i praktycznie nieistniejace DMA, co skutkuje raczej kiepska
wydajnoscia... Od pewnej rozdzialki filmu system nie jest w
stanie przepchnac odpowiedniej ilosci danych, niemal niezaleznie
od MHz procesora.

A tu jeszcze klops z 333...

> Korzystac z tych windowsow moge i bez mega pamieci - wystarczy moze
> jeszcze jedna kostka do 128. A jakos w sumie mi juz na nich nie zalezy.
> System ma zgrabnie chodzic, a nie sie nazywac;).

Hm... No ja sie zgadzam.

Ale wlasnie zeby Windows ladnie chodzil potrzebuje przede
wszystkim pamieci, pamieci no i moze jeszcze troche pamieci.
Acha, mowilem juz, ze potrzebuje wiecej pamieci?

Pozdrawiam,
Vituniu.