Re: drukarka *MAŁA* - co wybrać?

Autor: Aidahow <aidahow_at_NOSPAMvp.pl>
Data: Mon 18 Dec 2006 - 03:27:01 MET

Użytkownik "Marek Kozlowski" <kozlowsm@mini.pw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:4585a343$0$17948$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Obawiam się, że to kryterium wielu wyda się dość osobliwe. Niestety
> e-sklepy nie bardzo pozwalają wybrać je przy sortowaniu/filtrowaniu ;-)

Faktycznie - kryterium nietypowe ;)
Niedawno sam dumałem nad nową drukarką więc mogę się podzielić moimi
wnioskami :)

Z tym, że - mi zależało po prostu na drukarce, której eksploatowanie nie
będzie drogie a przy tym będzie miała ludzkie osiągi. Zazwyczaj małe
drukarki to low end - nie licząc fotograficznych, ale po co Ci drukarka
fotograficzna skoro nie będziesz drukować zdjęc. Na początku zastanwiałem
się nad laserem - jako, że kolorowy laser to kupa kasy więc - używane lasery
monochromatyczne są dosyć tanie (100-400zł) kupisz super ekonomiczny laser,
ale nie będziesz miał koloru - a wielkość katastrofalna ;) No i to, że jest
używana....
Z kolei nowa drukarka laserowa - tania - około 500-700zł jest mała, ale
koszt eksploatacji wychodzi drożej niż atramentów z tej samej półki cenowej.
300zł toner - 2000szt (hp),. Więc laser wykluczyłem całkiem.
Jeśli nie drukujesz dużych ilości (powiedzmy do 500sztuk miesiecznie) to
spokojnie atramentówka Ci wystarczy - zasada jest taka ze im drozsza
drukarka tym tanszy konszt eksploatacji.
Kupilem deskjeta 6940, jestem z niej zadowolony po pachy :) Koszt to 500zł.
21ml tusz czarny mam za 95zł (800szt.). Głowica jest razem z kartridzem -
więc w razie zaschnięcia nie ma problemu z jej wymianą. Ostatnio HP
wprowadziło nową drukarkę photosmart 8250 - koszt tez 500zł, nad ktora sie
zastanawialem. Jakosc jest po prostu boska, z tym ze glowica jest osobno - w
razie zaschniecia to duzy klopot.

Jesli chodzi o małe drukarki - to canony nie mają podajnikow wiec są
mniejsze. Ale nie mam takiej więc się niewypowiadam. Ale deskjeta 6940 z
czystym sercem moge Ci polecic! Drukuje ultra szybko, jest elegancka, co
prawda nie znowu taka mala... ale pod wzgledem eksploatacji jest naprawde
korzystna. Dla przykładu - w urzadzeniach wielofunkcyjnych hp (tych
najtanszych) tusz czarny 5ml kosztuje 50zł :)