Uszkodzony DVD?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 21:55:29 MET

Przyleciała znajoma z DVD - niby nowy w opakowaniu - nie rozkręcany itd
itd. Powiedziała ze jest uszkodzony i nie czyta płyt. I dała go mi, może
sobie naprawie (a DVD by mi sie przydało). No to podłączam do kompa - i
słysze cyk cyk... Nie wązne jaka to płytka czy CD czy DVD. To
śrubokrecik w łapaki i rozkręcam, hmm, prowadnice chodzą trochę ciezko
rozruszałem je i chodza lżej. Bez zakładania obudowy, podłączyłem do
komputera - laser działa, bo ładnie świeci na czerwono. Silnik napędowy
też dobrze działa. Wszystkie mechanizmy działają. A jednak...
pojawia się problem z laserem na prowadnicach. Może więcej rozjaśni film
http://www.zippyvideos.com/5379830886422116/cdrom/
Zastanawiam sie co moze byc uszkodzone, czy to uszkodzenie mechaniczne
czy coś siadło w elektronice? Napęd wewnątrz jest nowy - czuc było
jeszcze zapach fabryki.
Robiłem testy z płytka w środku i bez płytki - objaw identyczny.
Uszkodzeń na elektronice - nie zauważyłem gołym okiem.