Re: Nowy PC dla gracza grafika wideo konesera

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 17 Dec 2006 - 00:30:56 MET

LprzemekL <zubertowicz@tenbit.pl> wrote:

> Czy moglibyscie podpowiedziec jakie komputery stacjonarne PC sa teraz
> na TOPie ? Chodzi mi o komputer dla gracza (multimedia, grafika).
> Jezeli tak, to prosilbym o podanie linkow do stron.

            Ze sposobu zadania pytania wnosze ze budzet Cie za bardzo nie
ogranicza to prosze bardzo:

http://www.alienware.com/product_pages/desktop_all_default.aspx

ALX berdzie w sam raz ;>

> P.S. Zastanawiam sie, czy skupic uwage na dwurdzeniwych,

            Tak. Obecnie naprawde wydajne CPU x86 sa co najmniej dwurdzeniowe.
Co prawda do niedawna silniki gier tego praktycznie nie wykorzystywaly,
ale od premiery C2D kto zyw przepisuje silnik na SMP.

> czy tych pentium ponad 3GHz?

            A architekture P4 AKA NetBurst AKA "przyspieszamy Internet sobie
odpusc. To juz smierdzacy trup i nawet Intel wreszcie przyznal, ze licza
sie nie tylko megaherce. Jakbym gdzies to juz slyszal - wczesniej i od
innej firmy ;>

> Karta graficzna raczej ze "stajni" firmy NVIDIA,
> 256MB - to malo, czy nie?

            Standard. Mocne karty graficzne maja juz po 512 MB albo i wiecej
pamieci lokalnej. Na razie malo jest gierek, ktore to wykorzystuja w pelni,
ale lada chwila tworcy gier uszczesliwia nas produkcjami przy ktorych i 512
bedzie przymalo do pelni bajerow - wszystko w imie robotniczo-chlopskiego
sojuszu producentow softu i hardware (z Vista MS do niego tez dolaczyl bo
co to za pomysl by OS mial tak chore wymagania, tak goly OS) ;>

[No dobra ja jestem tetryk - dopiero co wczoraj dalem moj stary konfig na
nForce2Ultra i AXP1833MHz na komputerek _biurowy_ bo na K6-2+ 550 MHz KDE
i wszystko pod nim dzialalo naprawde wolowato, a z WIN95OSR2 nie mialem juz
sily sie dluzej meczyc.]

> (tylko jaki model?),

            JAk ma byc wypas to GF8800GTX, w wersji oszczednej GTS.

> dysk twardy szybki do 200GB (SATA, czy inne zlacze?).

            Co takie malenstwo? 250GB to standard na dzis, do wypasionego zestawu
ze 2x wiecej. Nie pytaj mnie po co - dowolny dysk jest w stosunkowo krotkim
czasie za maly i zbyt wolny. Inna sprawa ze latwiej mi zapelnic 2 dyski -
80 i 120 GB w konfigu domowym niz 10 GB w konfigu do pracy. Byle film
ustawiony do nagrania z tunera TV SAT to 2-3 GB, a o HDTV wole nie myslec
(na razie poza LuxeTV z HB i tak nic nie ma - przynajmniej do odbioru na
komputerze a nie zamknietych skrzynkach w stylu n-box recorder).

> Pamiec 1GB (DDR3 ?).

            JEsli chodzi o pamiec operacyjna (a nie na kartach graficznych) to
pecety nie obsluguja jeszcze DDR3. ATI chipsety z DDR3, HT 3.0 i PCI-E 2.0
zapowiedzial najwczescniej za rok.
            A jesli chodzi o pamiec glowna to oczywiscie do wspolczesnego konfigu
DDR2 w szybkiej odmianie, min. 2 GB ale lepiej do wypasionego konfigu 3 GB
- to akurat tyle ile maks. bezproblemowo adresuja wspolczesne OSy 32bitowe.

> Kolega widzial w malej obudowie, sprzet bardzo mocny, tylko strasznie
> sie grzal, taki maly kaloryfer.

            No wiesz - mamy teraz zime, podobno od jutra ma sie stopniowo ale
systematycznie ochladzac, wiec bedzie jak znalazl ;)
A jesli to ma byc wypasiony desktop to nie bedac za bardzo ograniczonym
finansowo spokojnie dobierzesz do tego duza, dobra obudowe Chiefteca,
CoolMastera, w wersji fullwypas LianLi i co jeszcze wazniejsze odpowiedni
zasilacz - 1,1kW juz sie pokazaly. Z uteskniniem wyczekujemy dopracowania
technologi zimnej fuzjii ;>
            No chyba ze spodoba Ci sie wspomniana na wstepie oferta Alienware -
wtedy to producent zadba o dobranie wszystkiego - klient ma wykazac sie
tylko odpowiednia liczba zer na koncie i dusza duzego chlopca, ktory wyda
dowolnie duzo kwote na zabawwki - czy to beda zolnirzyki, samochodziki
Matchboxa czy pecety do gier ;>

> Pomozcie prosze poczatkujacemu.

            A prosze bardzo. I prosze rowniez bys ne bral powyzszych zgryzliwosci
do siebie. Sprecyzuja lepiej pytanie - okresl dokladnie do czego to ma byc,
ile jestes sklonny wydac, to wspolna madrosc grupowa cos wymysli ;)

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl