Re: Nagrywanie a praca w tle - poprawnosc nagrania

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 16 Dec 2006 - 10:21:57 MET

Q napisał(a):

> w malym stopniu, tzn. ramu nie musi byc strasznie duzo;

To już zależy od paru czynników. Jeśli ma się szybki dysk, to faktycznie
nie powinien zauważyć różnicy, jeśli postawi mu jeszcze swapa. Ja
natomiast przy 256 MB RAMu miałem wielkie problemy z nagrywaniem
niektórych płytek (zwłaszcza, gdy musiał buforować większe ilości co
drobniejszych plików...), dysk na którym wtedy pracowałem to 40 GB
Barracuda. Pomogło dokupienie kolejnych 512 MB i wszystko pięknie
śmigało, a teraz w dodatku mam jeszcze dysk 250 GB. :)

Moim zdaniem jednak w przypadku starszych komputerów nie powinno się
wykonywać żadnych obciążających operacji podczas nagrywania, przy czym
chodzi głownie o te obciążające pamięć i dysk, procesor w mniejszym stopniu.

> ciekawostka:
> w przypadku wypalania etykiety (light-scribe)
> nero cover designerem masz na kilkanascie minut o 400MB mniej :(

Wiem, na cdrlab.pl pisali o tym kiedyś. CO ciekawe inny programik
wykorzystuje ZNACZNIE mniej RAMu w tym celu. Zwyczajnie twórcy się nie
popisali tworząc taką krowę...
Zresztą, ja się nie bawię w jakieś etykietowanie LF (a mam taką funkcję
w nagrywarce) - zwyczajnie te ważniejsze płytki trzymam w slimach/boxach
i drukuję przejrzyste okładki ze spisem zawartości. :)

# /George Orwell - Rok 1984/