Re: kontroler a'la Nintendo Wii :)

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Fri 15 Dec 2006 - 15:08:05 MET

Atlantis wrote:
> Po pierwsze: Jak to właściwie działa, bo dochodzą do mnie różne
> informacje, a nie wiem czy wszystko z tego jest prawdą, nie miałem
> jeszcze okazji widzieć tego w praktyce. ;)

W Wii Remote są trzy akcelerometry (po jednej dla każdej z osi, całość w
jednej kostce) oraz... (i tej informacji nie znajdziecie chyba nigdzie)
bardzo szybka kamera, dzięki której możliwe jest sterowanie z precyzją
porównywalną z myszką. Na TV stawiasz "pręt", który na obu końcach ma kilka
diod podczerwieni - to na ich podstawie wiimote określa położenie.
Najlepsze, że nie jest potrzebna żadna kalibracja.

W nunchucku masz tylko akcelerometry.

Nb. zapraszam do mojego testu Wii (a także PS3 w wersji retail) w nowym PSX
Extreme - dostępnym od 18.12. :]

k,