Re: HDD w kieszeni USB - problem na niektorych komputerach

Autor: Henry\(k\) <uraevpb_at_bc.cy>
Data: Fri 15 Dec 2006 - 11:42:14 MET

Użytkownik "Marcin" <mwlodarc.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:eltqol$col$1@inews.gazeta.pl...

> Hmmm, nie wiem, sprawdze (mam nadzieje, ze to powinno byc napisane na
> dysku) -
> byc moze, zobacze jaki mam dysk w laptopie i podmienie

Nie pisze, tylko specyfikacje producenta.
W sumie to każdy praktycznie dysk bieże max przy rozruchu 0.7A...1A. Tylko
pytanie jak się zachowa jak mu się to ograniczy.
Mam 40GB Toshibę i działa spoko wszędzie gdzie wetknę, Nawet nie wiem gdzie
ten dodatkowy kabelek mam, nie potzrebowałem go jeszcze. Seagate Momentus
już jest bardziej wybredny i pare razy nie ruszył.

> Czyli byc moze wszystko dziala poprawnie... ale jaki sens ma to
> ograniczenie
> do 500mA? przeciez taki dysk to jest nic w porownaniu z bardziej
> pradozernymi
> urzadzeniami?

Specyfikacja standardu USB - 500mA na port.

aha.. nie masz czasami kabla przedłużającego takiego cienkiego? Te na
aledrogo czy dołączane do penów przedłużasze są o kant dupy potłuc. w środku
żyły z 4 nitek miedzi niskiej jakości i nie rusza na tym dysk. za duże
spadki napięć. Mój oryginalny kabelek ma około 1 metra, ale jest gruby, 5mm
średnicy.

--
Henry(k)
Mail <-> Rot13