Re: plyta asus P4PE a procesor P4

Autor: \ <mbuniek_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 14 Dec 2006 - 21:27:41 MET

> Poniewaz chcialbym sie upewnic co do zestawienia :
> plyta asus P4PE/chipset i845PE/FSB 533 + procesor P4
> takie pytanie:
> czy procesor P4 w technologii Prescott bedzie dzialal z ta plyta?
> (dogrzebalem sie gdzies ze nie, ale wole sie upewnic jeszcze);

I chyba twoje zrodla maja racje, na 90% dopiero i865 wspiera Prescotta,
pozatym Norhwood jest szybszy a tez wystepuja z HT a tez nie wiem czy plyta
to wspiera.

> jest szansa kupienia P4 w technologii Northwood z cachem 1M? (o ile takie
> byly dostepne w ogole)
Northwood wystepuje w wersjach 512 kb cache, ale jak wspomialem jest
szybszy.

> i ostatnie - jesli procesor P4 dziala na szynie 800, a plyte mam na 533
> czy
> bedzie takie zestawienie dzialalo, czy tez wyniknie jakis konflikt? (np.
> niestabilne dzialanie, nie wykorzystana optymalnie szyna na plycie gl.)
> czy lepiej bedzie zamontowac P4 na szynie 533 ?
Jak ruszy to bedzie mial czestotliwosc odpowiednia do swojego moznika co
bedzie niekozystne bo:
procesor 3.2 GHz na fsb 533(133) posiada mnoznik 24
a procesor 3.2 Ghz na fsb 800(200) posiada mnoznik 16 jak ruszy na plycie
533(133) to osiagnie czestotliwosc 16*133~2.12 Ghz wiec sie nie oplaca.

Pozdrawiam
Buniek