Re: Nosnik flash zamiast FDD pod DOSem.

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Wed 13 Dec 2006 - 21:50:51 MET

Atlantis wrote:

Przede wszystkim: nie chcę rozpętywać kolejnego flame'a na temat OSów,
ale dołożyć moje 3 grosze do dyskusji, na ile nośniki USB można obecnie
traktować jako standard.

> Podatność na wirusy, dziury w zabezpieczeniach, blue screen of death,
> brak supportu ze strony M$

Ale ja laptopa raczej nie używam do oglądania internetu, tylko do prac
poza domem. Win98 umożliwia mi np. korzystanie ze słownika, który nie
działa na XP (a nie wydam kolejnych 1000 PLN na wersję działającą na
XP), są aplikacje do MIDI do sterowania syntezatorem, które albo nie
mają nowszych wersji albo kosztują 2000 PLN i więcej. Dodatkowo
sterownik pod Win98 do laserjeta HP5 pozwala na drukowanie polskich
znaków z czcionek wbudowanych w drukarkę (np. moja ulubiona CG Omega), a
  sterownik z XP - nie.

> Linuksa też możesz mieć legalnie, też możesz sobie zainstalować jakąś
> lekką dystrybucję

Na linuksa nie ma ani porządnych sekwencerów MIDI, ani "bibliotekarzy"
brzmień do syntezatorów, ani drivera do złącza szeregowego "to host" Yamahy.

> I odwrotnie - masa programów z XP nie ruszy na w98. :P Mam masę fajnych
> gierek z DOSa, które nie działają pod XP (tak, wiem - emulacja), czy to
> powód, że mam się cofać w czasie?

Dla takich programów mam WinXP na stacjonarnym. I nie chodzi mi nawet o
cenę - skoro kupiłem jedne XP na stacjonarkę, mógłbym kupić i drugie -
na laptopa. Chodzi o to, że istnieją sytuacje, w których ktoś może
świadomie wybrać korzystanie nadal z Win98, a jednocześnie nie mieć
problemu z korzystaniem z pendrive'ów.

> A no widzisz, bo wiesz o tym. Pod w98 też można używać nośników USB.
> Tyle, tylko, że XP ma to w standardzie - sam znajdzie sobie gdy włożyć
> się PD. Nie mam zamiaru nosić ze sobą CD ze sterownikami razem z PD.

Ja nie podejmuję dyskusji w kwestii "który system jest lepszy" albo "czy
Win98 ma obsługę PD i pod jakim warunkiem", tylko stwierdzam, że
niesłuszna jest argumentacja, iż w Win98 nie da się używać PD (lub że do
każdego trzeba używać osobnych driverów).

--
macminer