Re: Czarny ekran przy porannym rozruchu

Autor: nuclear <nuclear2001_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 11:43:55 MET

Użytkownik " beny_hill" <beny_hill@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ek4b0r$dci$1@inews.gazeta.pl...

> Z konensatorkami to nie znasz dnia ani godziny .........
>
> Przyczyny zwykle bywają bardziej złożone, a zjawisko
> to spotyka się coraz częsciej, na szczęście po wymianie
> płyta pracuje jak nowa ! Koszt wymiany to zwykle 30-50zł.

zgodnie ze swoimi podejrzeniami, winny był zasilacz ;) producent (modekom)
nie uwzglednił ze jak zmniejszy obroty wentylatora to kondensatory stracą na
zywotności ;) w kazdym razie znalazłem dawce narządów, i przelutowałem te 5
pękatych kondensatorów no i teraz wszystko działa bez zarzutu, a płyta jest
w porządku. tak wiec nie zawsze mozna patrzec stereotypowo - coś nie działa?
to wymienic kondensatory na płycie (szczegónie ze zadnych dziwnych objawów
nie zauwazono na nich). W kazdym razie dziala, i dzieki za naprowadzenie na
trop kondensatorów. O rozkręceniu zasilacza zdecydowałem po tym, jak po
wymontowaniu go, nie ruszał z obciązeniem 50W...