Re: Ile laptop traci na warto¶ci?

Autor: KaNo <fluor.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 06:26:45 MET

Michał <login=mmichal@server=tlen.pl> napisał(a):

> A wracając do tematu jaka może być przybliżona utrata wartości? Dziś kupię
> za 1500 zł to za ile sprzedam za 2 lata?
> Dokonałem takiego obliczenia że skoro co 1,5 roku mniej-więcej 2 x rośnie
> częstotliowość (przynajmniej dawniej) to taki laptop 1,5 GHz kosztuje
mniej
> więcej tyle co dwa lata temu 800 MHz.
>
> Czyli skoro taki 800 MHz kosztuje z 800 to stracił 700 zł w ciągu 2 lat,
> licząc jeszcze spadek wartości pieniądza 10% to w ciągu 2 lat stracił 700

> + 150 zł, czyli 850 zł, czyli 425 zł rocznie, 35 zł miesięcznie...
wychodzi
> dość tanio. Dobrze liczę?

Bedziesz szczesliwcem jezeli dzisiaj kupiony laptop za 1500 zl z roczna
gwarancja bedzie jeszcze chodzil po dwoch latach bez dotatkowych wydatkow.
Jego sprzedaz bedzie wyzsza szkola jazdy. W technologii laptopow szybkosc
procesora nie jest decydujaca, jest wiele innych rownie waznych elementow,
wsrod ktorych zmiany nie sa "liniowe". Pomoca moze byc dobra marka i model,
ale to juz inna cena wyjsciowa.
Pozdrowienia