Re: Komp - czy uziemić?

Autor: <the.killer_at_wp.pl>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 19:29:29 MET

Mateusz Mirski napisał(a):
> Podepnę się pod pytanie. Jak najlepiej uziemić maszynę w sytuacji, że
> mamy 2 żyłową instalację.
>
> a) kaloryfer
> b) mostek bolca z zerem
> c) kran
> d) zaniedbać
> e) inne (jakie? - przy czym wymiana instalacji nie wchodzi w grę)
>
> Wiem, że każda metoda ma wady i zalety, ale co z powyższych jest najlepsze.

Po pierwsze rozmostkować przewód PE w gniazdku, a następnie
podpiąć obudowę komputera do dostępnego uziemienia (kaloryfer /
kran), przy czym upewnij się przedtem, czy aby kran na pewno stanowi
jakieś uziemienie, inaczej krany w całym bloku będą kopać!
Najlepiej sprawdzisz podłączając woltomierz, wtedy zobaczysz czy
istnieje jakaś różnica potencjałów (jeśli tak, to dobrze).
Ewentualnie tak jak kolego wyżej, sprawdzając "czy iskra przeskakuje"
:-)

Pozdrawiam
Mateusz Viste