Re: Komp - czy uziemić?

Autor: Artur Frydel <artur.frydel-NOSPAM-_at_gmail.-dot-.com>
Data: Tue 12 Dec 2006 - 14:43:34 MET

the.killer@wp.pl wrote:

> Po pierwsze rozmostkować przewód PE w gniazdku, a następnie
> podpiąć obudowę komputera do dostępnego uziemienia (kaloryfer /
> kran), przy czym upewnij się przedtem, czy aby kran na pewno stanowi
> jakieś uziemienie, inaczej krany w całym bloku będą kopać!
> Najlepiej sprawdzisz podłączając woltomierz, wtedy zobaczysz czy
> istnieje jakaś różnica potencjałów (jeśli tak, to dobrze).
> Ewentualnie tak jak kolego wyżej, sprawdzając "czy iskra przeskakuje"
>:-)

Taa... przez takich "fachowców" moja siostra o mało co nie straciła życia,
a tylko cudem żaden z dzieciaków nie oparł się o pralkę, która uziemiona w
ten magiczny sposób zaczeła nagle robić za krzesło elektryczne po tym, jak
fachowcy wymienili rury z wody na plastykowe.

--
Artur 'Bzyk' Frydel | artur.frydel[at]gmail-dot-com
In /dev/null no one can hear your scream