Re: W jakiej odleglosci siedziec od panoramy 19" ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 11 Dec 2006 - 18:15:43 MET

gacek <gaceknews@wp.pl> wrote:

> to IYHO. najwyrazniej jest duza grupa ludzi ktorym to nie przeszkadza,
> a komputer jest uzywany do sieci, gier i filmow. no i w tych dwoch
> ostatnich zastosowaniach panorama moze byc spoko.

            Troche na sile znajdowanie zastosowan - szerzej o tym napisze w innym
poscie w tym watku. Gier dostosowanych do 16:9 jest tyle co kot naplakal, a
ogladanie filmow na komputerze przy LCD to IMHO nasochizm. LCD nawet przy
zmianie przestrzeni barw zle oddaje kolory, bardzo na nim widac
niedoskonalosci zwyklego PAL, nawet anamorficznego, LCD nawet 20" jest maly
w porownaniu do przecietnego TV 29-32" albo i wiekszego, o braku wygody w
obsludze pilotem z kanapy, halasie wiatraczkow i zuzyciu pradu nawet nie
wspomne.

> ale rozsadniej bo co? mam 20'' 4:3 (poszedlem w rozdzielczosc do
> pracy) z pivotem. i pivota uzylem doslownie kilka razy (ale fakt,
> wygodniej moglem okna poustawiac) - moze w sumie 10h.

            To nie jest roziwazanie dla kazdego zastosowania oczywiscie. Przy DTP
czy obrobce zdjec w pionowym ukladzie (portretowe) pivot bardzo dobrze sie
sprawdza. Oczywiscie zakladam ze to sa zastosowania domowe, bo jak na razie
LCD do powaznych powyzszych nie nadaja sie ze wzgledu na przeklamanie barw.

> a w tym samym czasie seriali/filmow w proporcjach 16:9 obejrzalem na
> ponad 200h.

            Zakladam ze jestes studentem itp. i po prostu nie masz w domu TV.
Jesli jest inaczej to naprade nie widze sensu katowania sie ogladaniem
filmow na komputerze. Byle odtwarzacz DVD/DivX mozna kupic od ogromnej sumy
99 zl w gore.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl