Re: [ntg] plyta live z grami dos

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 08 Dec 2006 - 15:15:26 MET

** - wrote:

> 3. Jakiś Linux + DosBox...

Ale Linux to zasadniczo jeden jest.

> Ale z doświadczenia wiem, że Linuksy jednak dużo zajmują pamięci
> (Czyli taki PII z 128MB RAM raczej odpada),

Bzdura. Nie wiem o jakim Ty doświadczeniu mówisz ale Linux bez problemu
działa w środowiskach z 2MB pamięci (routery i podobne).

Jeżeli chodzi o PC to uruchomienie systemu (kernel właściwie tylko,
przecież nie będzie demonów do drukowania, serwerów itp.) zajmie Ci jak
się postarasz w granicach 16MB. Do tego przydałby się jakiś tryb
graficzny (X'y, czy może jakiś Framebuffer, ale nie wiem co na to
emulator) - w 20MB się zmieści (przecież nie ładujesz dziesiątek fontów
i podobnych). No i na tym już sam emulator (np. DosEMU) to tyle pamięci
ile na to przeznaczysz. PII z 128MB RAM spokojnie się nadaje.

Niewątpliwą zaletą Linuksa będzie tutaj obsługa sprzętu, z wymienionych
przez Ciebie najlepiej poradzi sobie z wykryciem i automagiczną
konfiguracją w locie.

Zobacz sobie np. Damn Small Linux (DSL):
http://www.damnsmalllinux.org/

Ze strony projektu: "Run light enough to power a 486DX with 16MB of
RAM".

Na jego bazie mógłbyś coś takiego zrobić.

> oraz nie znam takiego (dystrybucje Live), który poradził sobie z
> kartą dźwiekową ISA, lub zintegrowaną w np. takim IBM 300GL...

Jeżeli jest PnP to powinien sobie poradzić, jeżeli nie jest PnP no to
wszędzie to wygląda podobnie - mianowicie trzeba ustawić z palca.

> Niby 1 dla starszych maszyn z ISA, a 3 dla nowych by pasowało...
> Jakies menu wyboru "masz stary komputer naciśnij F1, masz nowy
> nacisnij F2... Sam nie wiem. Doradźcie :)

Można i tak.

Natomiast nie wiem jak z legalnością takiej płyty, jakie gry chciałbyś
tam zamieścić? Większość tytułów nie jest dopuszczona, abyś ot tak
sobie to rozprowadzał.