Re: [ntg] plyta live z grami dos

Autor: Wiktor S. <azi_at_daleko.ANTISPAM.be>
Data: Fri 08 Dec 2006 - 17:04:01 MET

> 1. FreeDos (lub cos podobnego), ale nie mam pojęcia jak bedą tam
> wyglądały sterowniki do kart dźwiekowych (MS-Dos nie widział kart
> PCI, gry jakos same konfigurowały sobie karty ISA lub zintegrowane na
> starszych płytach PII).

DOS nie widzi _żadnych_ kart dźwiękowych, po prostu nie ma żadnej obsługi
dźwięku ;-)

Gry DOS-owe miały własne sterowniki kart dźwiękowych - prawie zawsze Sound
Blastera. Niestety, żadna karta na PCI nie może być w pełni sprzętowo zgodna
ze starymi Sound Blasterami na ISA. Zintegrowane mogą, ale tyle lat minęło,
że nikomu na tym już nie zależy.

Rozwiązaniem może być Sound Blaster Live (nie Audigy) i dołączone do niego
DOS-owe sterowniki emulujące Sound Blastera 16 ISA.
W wielu grach działa, w niektórych uparcie nie chce.

> A np. myszki i klawiatury USB w nowym sprzęcie?

Chodzą.

--
Azarien